måndag 23 september 2024

Till Socialdemokraternas försvar

 Absolut är detta en blogg som först och främst fokuserar på ekonomi i allmänhet, men börs och investeringar i synnerhet. Likväl är det min blogg där jag också ger mig själv utrymme att skriva om det som faller mig in och som jag anser vara intressant att skildra om. Det är inte ofta jag skriver om politik, men har du svårigheter med det – eller om du upplever dig ”kränkt”, bör du sluta läsa vid dessa rader. Jag kan dock, och med gott samvete, lova att nästkommande inlägg kommer vara inriktat på det som är det centrala – börs och bolag, framför allt då det är dags för löning. Kanske något italienskt?

Jag tycker att det har kastats mycket skit på Socialdemokraterna den senaste tiden. De kan inte rå för att de inte har gjort verkstad av tidigare varningar, såsom att det redan 2017 uppdagades att Kombispel, ett dotterbolag till A-lotterierna som ägs av Socialdemokraterna och SSU, sålt lotter på kredit till skuldsatta. Inte heller är det deras fel att de inte gjort något åt det som i fjol avslöjades om, nämligen att telefonförsäljare använt sig av lögner i sina säljmanus.  Det ska inte heller klankas ned på Lisa Nåbo, ordförande för SSU, när hon inte har tid att svara på journalisternas frågor, för visst kan alla förstå att en lunchdejt är så mycket viktigare(!)? Hon är via sitt sätt och beteende inte alls naiv eller respektlös mot alla som röstat på henne och/eller stöttar Socialdemokraterna.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god vecka!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar