onsdag 2 december 2020

Del 3 från Simon - "Summering av mitt börsår 2020"

Summering av mitt börsår 2020

I denna, min tredje del av blogginlägget, kommer jag gå igenom mitt börsår 2020. Jag gick in i året med en portfölj som såg ut enl. nedan (innehav i fallande storleksordning):

Carasent

ChemoMetec

Catella

Medistim

SyntheticMR

ContextVision

C-RAD

Zenicor

Precio Fishbone

Mina stora bets in i året var alltså CARA och CHEMM där jag helt enkelt tyckte att marknaden inte förstått kraften i bolagens affärsmodeller och tillväxtmomentum. Både bolagen hemmahörande utanför Sverige där jag upplever att kvalitativ tillväxt inte alltid får samma uppskattning. För mer genomgående analyser av dessa hänvisar jag till min twitter där jag skrivit om bägge. 

Läs vidare på Trade Venue.

Trevlig lillördag!

//Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar