onsdag 27 mars 2024

Utdelningar, ökningar, kvartalets utveckling, lyxsektorn samt intervju med Svolders vd

 När jag övergick från en mer renodlad värdeinvesteringsstrategi till en som är mer fokuserad på utdelningar sommaren 2015 var min förhoppning och ambition att utdelningar i form av ett sorts passivt kassaflöde en dag skulle täcka alla mina fasta utgifter. Såklart fanns en dröm om att de även skulle täcka de mer epikureiska drifterna, men det var aldrig min ambition eller mitt mål, utan enbart en dröm/önskan. Jag har mer eller mindre alltid, sedan unga gymnasieår, tvivlat på att pappa staten ska ta hand om mig och mina nära när jag blir sjuk, äldre eller dylikt. Det må låta hemskt, men jag är kluven till välfärdssystemets upplägg, dit såklart pensionen tillhör. Om detta har jag redan skrivit spaltmeter, men en kortfattad version blir likt nedan.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en avkopplande lillördag och en god lillördag.

Mvh

Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar