onsdag 3 april 2024

"Jag känner mig rik"

 Påsken är över, april har anlänt och våren är här… med snö. Och halka. Jag hoppas, såklart, att din påsk var god och att du gjorde precis det som du ville, inte vad du tror eller vet att andra vill. Som jag ofta återkommer till är det din tid och energi och därmed ditt liv. Absolut förstår jag att det ibland måste till ”uppoffringar” och att svärföräldrarna inte alltid är så… ja, som man hade hoppats på, men bortsett från det – din tid; din energi; ditt liv.

I fredags besökte och tog jag en fika med en vän. På vägen mötte jag en gammal VFU-student, som gladeligen berättade att hen fått jobb samt jobbade extra på Komvux. Hen berättade att hen fick jobbet direkt efter sommaren – en sommar där hen även jobbat extra och att när den dubbla lönen kom i september ”… aldrig känt sig så rik som hen gjorde då”.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god onsdag tillika lillördag.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar