fredag 26 april 2024

Diverse transaktioner och ett NYTT BOKKONTRAKT!

 Rapportsäsongen är igång och jag är i vissa fall överraskad över hur bolagsrapporterna har kommit in. Även om jag ej äger aktier direkt i ABB, var den rapporten mer eller mindre en slam dunk. Nordeas rapport var inget annat än detsamma och här tycker jag mycket ser både lockande och aptitligt ut (jag äger aktier sedan tidigare). Volvo, Atlas Copco med flera håller också en bra och hög nivå relativt tiderna som råder samt vad de själva lämnat för prognoser. Beträffande Epiroc och Sandvik, som kom in något under vad Mr. Market hade förväntat sig tycker jag inget i rapporterna skall ses som skäl för att sjösätta livbåten, bunkra vatten, konserver och torrt krut.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god och avkopplande helg!

/Cristofer

4 kommentarer:

  1. Hejsan Cristofer!
    Ja ABB går väldigt bra och äger den både direkt och indirekt. Inte orkat till Tradevenue än men gratuelerar till nytt bokkontrakt. Mycket bättre och enklare att kommentera här på blogger. Tradevenue lockar inte till kommentarsskrivande tyvärr, aldrig tyckt och inget åt rätt håll har hänt heller sedan MI30 gick dit...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kalkyl och tack för såväl besök som kommentar.

      Jag lägger ingen vikt vid var du kommenterar, utan vad som fungerar för dig fungerar för mig.

      Tack för dina lyckönskningar.
      Jag önskar dig allt gott,
      Cristofer

      Radera
  2. Hej Cristofer.

    Spännande att du har en ny bok på gång. Har själv aldrig fastnat för att läsa så mycket böcker över tid. Men jag kan säga att du är den författare jag läst flest böcker ifrån. Förhoppningsvis har jag förgyllt någon annans tillvaro också i och med att biblioteket beställt hem alla dina böcker gällande börsen mm som jag sagt till om. Jag tycker iallafall du är väldigt duktig både när det gäller bloggen samt skriva böcker. Jag är även säker på att du är duktig i din yrkesroll och livet i övrigt. Det är verkligen kul och lärorikt med allt du delar med dig på alla sätt och vis.

    Jag önskar dig fortsatt lycka till på din resa och hoppas det går bra med din kommande bok.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Slimis och stort tack för dessa ord som verkligen gör min dag!

      Jag känner alltid en viss ångest över bloggen, då jag gärna vill hinna med att skriva mer där, men i och med alla mina uppdrag samt lärarjobbet gör att den tyvärr blir drabbad. Därtill har jag inget intresse att göra ett inlägg såsom "bra rapport av bolag X - köp" och där motiven och egentligen hela texten kan summeras till blott 3-4 meningar.

      Jag tror vi är av samma åsikt där givet den höga kvalitet du själv håller.

      Allt gott,
      Cristofer

      Radera