tisdag 16 juli 2024

Låt inte patienten dö

 Jag kan i detta inlägg framstå som tämligen dryg, eller ”hård” (framför allt om du tillhör generation snöflin… förlåt, Z…). Om du känner dig kränkt har Aktiepappa formuläret framför övriga och du finner det här. Ömma tår är något som du i det längsta skall undvika att bekomma dig med. Var istället ödmjuk, inlyssnande och totala motsatsen till egoistisk, egocentrisk och, framför allt, narcissistisk. Lyssna förbehållslöst, reflektera, applicera ett metakognitivt förhållningssätt – alltså att se på X utifrån olika perspektiv i ett för dig tredjepersonsperpspektiv – och anpassa dig därefter. Bara för att jag inte anser att en Big Mac är värd sitt pris om drygt 45 kronor, vilket kanske du eller någon annan anser, betyder det inte att jag är en idiot, totalt respektlös mot alla som älskar McDonald’s och kränker dem med min åsikt med mera. Det betyder, enkelt samt kort och gott, att jag inte anser priset är värt vad jag får. Pris är vad du betalar, värde vad du får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar