lördag 6 juni 2020

Nyheter, prestationer och lite dravel

Ett litet lördagsinlägg; Nyheter om en ny bok, studier, jobb et cetera. Likt alltid finner du hela inlägget på Trade Venue och ned är enbart ett utdrag.


Snart vankas det sommarlov och det kommer att bli ett mycket annorlunda sådant. Att förhålla sig till de riktlinjer och restriktioner som Sverige AB har kommer nog bli en utmaning för många, för när väl solen, värmen och ”den där känslan” infinner sig kommer det vara svårt för många att hålla sig bort från stranden, uteserveringarna, minigolfbanorna et cetera. Vi får alla hoppas den droppen som kan få bägaren att rinna över aldrig tillsätts.

Detta inlägg blir lite blandat om allt och inget och allt däremellan och jag tänkte börja med att berätta den, för mig, glada nyheten jag basunerade ut på Twitter igår, fredag; jag har fått ett bokkontrakt på en uppföljare till min nyligen släppta bok Börspsykologi – så blir du en bättre investerare. Det är nästan på dagen exakt ett år sedan som jag fick mitt första och jag kan säga att känslan är densamma; ansvaret, förtroendet att förvalta, viljan och motivationen att skapa ett verk som kommer att bemötas med samma positiva röster… ja, känslan är mäktig. Preliminär release på uppföljaren är beräknad till mars 2021 och jag kommer att hålla er uppdaterade om de olika (fram)steg som tas.

Läs vidare här.

Allt gott och trevlig helg!

/Sofokles


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar