tisdag 20 juli 2021

Den högsta av utdelningar kommer till den högsta av kostnader + MER Börspsykologi

 Alla av oss som verkar på börsen; som investerar, har ett mål. Ett syfte. Kanske ett konkret, kanske ett mer abstrakt. För vissa är det den där Teslan, medan det för andra är en bostad. Emellertid är nog det främsta målet tid. Vissa siktar på FIRE, medan andra, likt jag själv, mer vill skapa sig en tillvaro där valmöjligheten alltid finns att göra precis vad man vill och när man vill och då samtidigt kunna leva (mer än överleva) riktigt väl och gott. Med det sagt all respekt för de som går all in för FIRE och all respekt för de som lyckas. Alla är vi unika och som jag ovan skriver har alla just sina mål, ambitioner med mera. Att döma är inte rätt väg att gå, utan istället skall förståelse, respekt samt sympati för varandra gälla.

Enligt mig är tid den största av utdelningar. Jag, och många andra, har redan skrivit spaltmeter om detta; hur pengar enbart är ett medel för något annat – något större. Detta ”större” är tid. Med pengar kan du köpa dig tid, vilket är den valuta som är finit. Oavsett hur mycket vi tränar, undviker alkohol och nikotin. Oavsett hur många yogapass och privata lektioner med otaliga PT:s vi har kommer vi förr eller senare möta något. Kanske ett intet. Kanske början på något nytt. Kanske.

 //

Om MER Börspsykologi (recensioner, utlåtanden etc.).
Just nu är jag extremt glad och... ja, tagen. Idag fick jag ett meddelande från mitt förlag om att de kommer skicka MER Börspsykologi för sitt andra tryck denna vecka. Boken släpptes kring den 25/3 2021 och har således snart sålt slut på sin första upplaga. Till alla er som köpt, läst och inte minst spridit om den - tack. Ett "tack" känns så lätt, så... litet relativt den insats som ni alla har gjort för mig och mina böcker. Ni har en lika stor del i detta som mitt stackars tangentbord. Och min nötta espressokopp.

På tal om roliga nyheter finns ytterligare en att berätta, men... ja, den som väntar på något gott...

Läs mer på följande länk, som innehåller så många affiliates och virus att du kommer be om att aldrig mer visats vid en dator...

Trevlig tisdag!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar