lördag 24 juli 2021

Slåss mot väderkvarnar + NYTT BOKKONTRAKT

 För de oinvigda i det arv som även kallas för ”litteraturkanon” och som ryms inom ”litteraturhistoria” kan Miguel Cervantes verk Don Quijote, del ett utgiven 1605 och del två 1615, vara något helt nytt. Emellertid tror jag att de flesta har hört talas om en mycket känd passage i denna bok, nämligen då den inbillade riddaren till protagonist får syn på tre enorma jättar och snabbt rusar mot dem med lansen och svärdet i högsta hugg. Redo att dräpa dem likt den höga, nobla och modiga riddare han är. Allt medan hans väpnare, Sancho Panza, försöker hindra sin herre.

Läs vidare på Trade Venue. Som alltid finns inga affiliates e.d. på länkarna på denna blogg (ej heller på Trade Venue).
Trevlig helg!

/Cristofer

2 kommentarer:

  1. Shit vad kul! Stort grattis till det nya bokprojektet. ska bli spännande att se vad det mynnar ut i?
    Jag tog mig igenom Don Q för ett par år sedan, Jaghade just bara hört om det där med väderkvarnarna men det var ju många roliga och dråpliga händelser genom hela boken. Jag inte bara var Don Q litteraturförläst, han hade nog en eller flera muttrar lösa också.
    Första gången under min semester jag läser lite inlägg och ditt blev det första :-)

    Mvh // PP

    PS. det går fortfarande inte att kommentera på tradevenue..DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej PP och tack för såväl besök som kommentar!

      Se där - en liten semester från bloggläsning? Låter enbart sunt!

      Don Q behövde nog sin beskärda tid hos en duktig psykolog...

      Hoppas du har haft och fortsätter ha en underbar semester!

      Mvh
      Cristofer

      Radera