onsdag 9 mars 2022

Köpa – och investera i - minnen?

 Innan vi ger oss an att investera i minnen vill jag passa på att säga att Erik Sprinchorns och min kommande bok - Livet, Börsen & Allting - just nu finns att förköpa. Därtill har förlaget tryckt upp lite cool merchandise för den som är "den". Vid förköp kommer böckerna att skickas ut samt levereras innan det officiella släppet, som är den 25/3. För mer information om boken kan du läsa på denna länk

En del av min investering i Nintendo beror på minnen. Inte bara de goda minnen jag har av att som ung spela spel såsom ZeldaSuper Mario och Metroid, utan även för jag upplever att många konsumenter tenderar att köpa minnen. Förstå mig rätt, men när nu Zelda - Majoras Mask släpptes den 25/2 tror jag det finns (minst) lika många nya spelare som gamla. De gamla, dvs. de som redan spelat spelet på Nintendo 64 eller 3DS, köper för en eller två anledningar: dels för de vill spela ett bra spel igen men med bättre grafik och spelmekanik, dels för att de ”bara vill uppleva ett bra spel igen” för de har goda, härliga och positiva minnen av sina tidigare spelmoment. De båda anledningarna kan på ett sätt sägas gå in i varandra, men inte fullt ut.

Läs vidare på Trade Venue och fortsätt investera rationellt, logiskt och med hänsyn till DIN (unika) livs- och ekonomiska situation. Därtill hoppas och önskar jag att det blir fred i Ukraina. Inte i morgon, utan igår!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar