onsdag 13 april 2022

Intervju med Spargeneralen

Förra veckan gästade Miljonärsyrran bloggen och idag är det Spargeneralen, som kommer återkomma med en del 2 lite längre fram. Jag har följt vår general under flera år och kan varmt rekommendera dig att så göra. Här finns mycket matnyttigt att få.

Jag fick en förfrågan av Cristofer att skriva ett gästinlägg. Detta är ju något man inte kan tacka nej till. Jag vill såklart tacka Cristofer för förfrågan och säga att det känns mycket hedrande! Många har frågat om mina strategier och hur mina investeringar ser ut därför tänkte jag gå in på det här.

En del av er har säkert sett att jag lagt upp diverse trådar och tweets på twitter där jag beskriver min handel, mina olika portföljer och strategier... Det är mycket ibland, många trådar, många grafer och en hel del “udda” innehav och strategier.

Några vänner brukar skämtsamt säga att jag är typ twitters mest “sönderdiversifierade” investerare. Det ligger en del i det, men det är en något förenklad bild. Jag har förvisso ett väldigt stort antal innehav och olika tillgångsslag, men i det stora hela finns det en strategi och en tanke bakom varje tagen position och denna “sönderdiversifiering”. Med anledning av detta tänker jag i det här inlägget berätta om min största portfölj - “Multiasset-portföljen”.

Läs vidare på Trade Venue. Snart vankas långledighet och jag önskar dig en lugn, skön och avkopplande sådan!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar