fredag 17 juni 2022

Hos och för mig har inget ändrats

 Människan har alltid en benägenhet att överskatta förändringen som kommer ske på kort sikt, men underskatta den som kommer ske på lång sikt. Nu spår alla en inflation så hög att folk inte kommer ha råd med tre mål mat om dagen och att det kommer vara ett dagligt VM i sökandet av pantburkar. Absolut går vi en mer utmanande ekonomisk värld till mötes, men att så snabbt och kraftigt agera behöver nödvändigtvis inte vara det bästa och klokaste. Tid för att läsa, reflektera, diskutera och sedan införliva. Tid att tillåta sig sitta ned och tänka inverterat, för som bekant har ett mynt två sidor.

Jag kan enbart utgå från mig själv och min strategi har inte ändrats på grund av de senaste 4-6 månadernas händelser. Innan kriget, nedstängningen i Shanghai och den stigande inflationen samt de stigande räntorna investerade jag i bolag jag fann passande givet min jakt på pålitliga, stabila utdelande bolag. Över tid skulle samtliga av nedan nyckeltal vara i stigande trend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar