onsdag 8 juni 2022

Thule Group

Få har nog inte uppmärksammat hur Thule Group blivit mer viralt den senaste tiden. Det kan med fog sägas vara ett kvalitetsbolag och kanske är det därför som just Kavaljer Quality Focus har dem i sin portfölj? Jag har inte följt bolaget under en längre tid, men givet att värderingen kommit ned har det uppmärksammats på min radar. Vad som gör caset än mer intressant för mig är att jag, vid en eventuell investering kan få exponering mot en sektor jag ännu inte täcker.

Thule Grup är verksamma inom detaljhandeln. Bolaget bedriver produktion och försäljning utav produkter för sport- och fritidsbranschen. Produktportföljen är bred och inkluderar huvudsakligen cykelutrustning, vatten- och vintersportutrustning samt väskor och fodral. Verksamhet innehas global nivå med produkter som säljs under varumärkena Thule och Case Logic. Att tillägga till detta är även de nya produktkategorierna - bilbarnstolar och produkter för hundtransport, som bolaget introducerade på sin kapiatlmarknadsdag.

Läs vidare på Trade Venue. Det är onsdag och därmed lillördag. Jag önskar dig en god sådan!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar