måndag 18 juli 2022

Pets At Home - Husdjur i UK till en attraktiv värdering

 Husdjurssektorn var i ropet under corona och året därefter. Orsakerna till det var flera, där bland annat en ökad ensamhet hos såväl individer som familjer upplevdes. Därtill har de demografiska utvecklingarna, med en växande medelklass som är mer kapitalstark, gjort att många fler har haft möjligheten att äntligen uppfylla drömmen om ett litet husdjur att älska och ta hand om.

Jag har tidigare skrivit lite mer övergripande om PetMed Express, men jag kom till en punkt där jag upplevde att dåvarande R/R var negativ. Detsamma upplever jag än idag. Sedan en tid tillbaka har jag haft Pets At Home på bevakningslistan och blev lite överraskad när min kära bloggranne, Z2036, skrev att han tagit in dem. 

Pets at Home Group Plc är ett holdingbolag baserade i UK. Bolaget bedriver verksamhet inom husdjursvård och förser husdjursägare med husdjursmat, leksaker och sängkläder samt skötseltjänster. Företagets varumärken inkluderar ”Pets at Home”, ”Vets4Pets” och ”Groom Room”. Företagets har såväl försäljning via sitt butiksnät som via sin webbplats och de tycks, vad jag läser mig till, ha en mycket robust omnichannel.

Läs mer på Trade Venue. Jag önskar dig en skön, avkopplande dag tillika vecka. 

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar