fredag 28 oktober 2022

The king is dead. Long live the king!

Näst intill allt går och verkar I cykler. Ekonomin, humöret, samk, utbudet på bra tv-serier… you name it, men i de flesta fall är det uppgångar som följs av nedgångar och så vidare. Vad som även riskerar att gå i cykler är kunskap och erfarenhet om det inte görs till befästa sådana.

Jag är född och uppvuxen under slutet av 1980-talet och var i mina tonår strax innan Markoolio sjöng in det nya milleniet med, den då och för oss i den ålder, dunderhitten Millenium 2. Jag har tidigare skrivit och berättat att jag aldrig haft någon silversked i mun, utan ”fredagsmys” för min familj var ofta torra pommes frites, grillad korv e.d., Heintz ketchup (som min far än idag är beredd att gå över lik för. Den ska tusan i mig sprutas på allt. Precis allt…), bostongurka och sallad. Familjens semestrar var inte längre söderut än till Göteborg, där Liseberg besöktes. Mallorca? Gran Canaria? Nej nej, utan det var boende hos släktingar och hemester deluxe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar