torsdag 3 augusti 2023

Nintendo - det brutna räkenskapsåret första kvartal

 För en majoritet av alla investerare som vistas såväl på bloggosfären som på Twitter, Instagram med flera är/var nog torsdagens rapportsläpp från Amazon och Apple de mest efterlängtade. Emellertid var det icke fallet för mig (och säkert många, många fler, framför allt i Japan). Istället riktades mina blickar till Nintendo och deras första kvartalsrapport för det brutna räkenskapsåret 2023/2024.

Jag var mycket spänd på att se hur Super Mario-filmen gått, men också dess synergieffekter. Vidare var jag intresserad av att ta del av hur Zelda: Tears of the Kingsdom sålt, men också om bolaget skulle kommunicera hur Pikmin 4 sålt sedan dess släpp i slutet av juli. Såklart var det också högintressant att se hur många konsoler i allmänhet, men Nintendo Switch i synnerhet som producerats, skeppats ut och landat i världens hushåll. 

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en avkopplande torsdag.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar