fredag 3 januari 2020

Årsavslut 2019


Intervjuserien tar ett kort uppehåll denna fredag, då ett år har förpassats och ett nytt har anlänt.

Många har denna vecka publicerat sina bokslut för räkenskapsåret 2019 och jag ämnar ej vara sämre. Tyvärr blev jag detta år besegrad av mitt jämförelseindex, men det finns mycket, mycket positivt att nämna, såsom att det totala kapitalet växte rejält. 

Nedan är ett utdrag från hela inlägget, som du finner på Trade Venue.


Ytterligare ett år har gått till historien och i och med att den 31/12 2019 har passerats har tjugohundratalets andra decennium passerats; ett decennium fyllt med väldigt, väldigt mycket, precis som alla tidigare decennier. Året har bjudit på en kraftig börsuppgång, på en battle mellan Trump och Xi Jinping, likt vore de två rappare, Brexit, Greta, januariöverenskommelsen, populismens än kraftigare framväxt i Sydamerika, Huawei, Notre Dame, angrepp på de saudiska oljefälten et cetera.
Året har kantats av ömsom vin, ömsom vatten och för egen del har det främst varit vin på såväl börsgolvet som på golvet under mina fötter. Likt många människor är mitt liv inte på något vis en dans på rosor, utan snarare det motsatta, vilket jag för länge sedan har förlikat mig med, och när jag nu tar mig tid att sitta ned, reflektera och strukturera är min upplevelse att… ja, det har varit ett mycket roligt år; trevliga, vetgiriga och härliga elever, underbara kollegor och ett fantastiskt arbete, lyckades studier, ett bokkontrakt, en underbar familj tillika släkt, plöjning av såväl fack- som skönlitteratur, vänner, blogg- och twitterkontakter som ömsom har utökats, ömsom utvecklats… ja, året 2019 har verkligen har varit ett gott sådant. 

Läs resten via denna länk, som såklart inte är förtrollad med någon sorts affiliateverksamhet. 

God fredag och god helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar