fredag 10 januari 2020

Intervju - Big in Japan

Ännu en fredag. Ännu en intervju och sedan slutet av november finner du numer mina (hela) inlägg på Trade Venue (fri från affiliate). Nedan är ett kort utdrag av en, likt alltid, intressant intervju med bloggosfärens och twitters samuraj-gladiator.

Sedan flera år har Investacus Saverajus funnits på såväl twitter som i bloggosfären och under denna tid har han inte bara bidragit med nyttiga inlägg och tweets, utan även bidragit till att skapa en härlig miljö. Jag har följt samurajen sedan flera år och har alltid velat veta mer om denna profil - således var en intervju nödvändig.
Tusen tack Investacus Saverajus för att du ställer upp! Även om jag tror att det är många som ömsom har följt dig under en längre tid och läst din blogg, ömsom lyssnat på din och Värdeinvesterarens podd - Game of Stocks - finns det säkert de som inte har gjort det. Skulle du kunna börja med att kortfattat berätta lite om dig själv, utbildning, vad du jobbar med, gör på fritiden et cetera?
Riktigt kul att vara med, Sofokles! Helst att en krigare ska bli intervjuad av en filosof - bra kontrast där. Jag hoppas vi båda kommer härifrån levande, hehe.
Jag är från början ifrån Dalarna och flyttade till Stockholm för att studera efter att jag lade handbollsskorna på hyllan pga. axelskador. Jag har studerat sex år på universitet och under den tiden har jag hunnit med en kandidat i ekonomi med inriktning finansiering samt har en nästan avklarad master i verksamhetsstyrning och kontroll (uppsatsen kvar, känner inget behov att göra klart den då varken någon på jobbet eller partners till mina egna bolag bryr sig om det). Utöver detta har jag även hunnit med att studera juridik och kinesiska. Även har jag också studerat i Beijing i 3 månader och 2,5 månad i Oxford, där jag studerade kinesiska och engelska respektive.
Idag jobbar jag som business controller på ett medicinbolag, där jag har ansvar över overheadskostnader i Norden och Baltikum, men så driver jag även ett eget bolag inom bolagsanalys och ett bolag för podden med Värdeinvesteraren.
På fritiden, den lilla som finns, tränar jag kampsport och försöker träna så mycket gym och rörlighet som jag hinner med. Tyvärr har jag problem med höften nu, så det blir inte så mycket träning tyvärr… Annars är det mycket gaming, läsa böcker, hålla kinesiskan uppdaterad, kolla på aktier och försöker komma iväg på resor varje år (varav en till Japan för att träna med stormästaren i Noda).
Läs fortsättningen på denna länk (no affiliates här icke). Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar