söndag 19 januari 2020

Vikten av att göra något

Ett litet söndagsinlägg är aldrig fel, eller? Idag skriver jag lite om vikten av att ta aktiva beslut, men att det inte bara finns två val, utan tre! Nedan är ett utdrag från hela det inlägg som finns att läsa på Trade Venue.

Mer ofta än sällan skriver jag och andra bloggare sådant som någon innan mig/dem har skrivit. Detta har i sin tur föregåtts av detsamma i flera (otaliga?) vändor. Emellertid är mycket av det som återupprepas sådant som bör tas upp med jämna mellanrum, speciellt då det kommer situationer då ett agerande erfordras. Jag må vara mer filosofisk än många andra inom denna bloggosfär beträffande dels livet i allmänhet, dels investeringar i synnerhet. Den filosofiska aspekten till trots är faktum detsamma, även om det kan låta paradoxalt; att göra något är ofta ett krav, men vad detta ”något” är kan diskuteras. På ett mer Svenssonspråk kan detsamma sägas med följande formulering: ”att inte göra något är att göra något”.

Läs vidare på denna länk (och, likt alltid, finns inga affiliates e.d.). 
Jag önskar dig en härlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar