onsdag 3 februari 2021

Tolkningar av diverse tunga rapporter

Det är svårt att inte se, läsa och höra om handeln i b.la. Gamestop och AMC. Jag är en av de som mer ser med ena ögat öppet, då jag väljer att prioritera andra, för mig, mer viktiga händelser, såsom de rapporter som inkommer.

Jag har som rutin att alltid fokusera på Volvos, Sandviks, Atlas, Caterpillar samt Investors rapporter. Inte bara för att jag äger dem, vissa direkt, andra indirekt, utan för att jag upplever att det jag kan läsa i deras rapporter ger mig en mycket klar bild om hur världsekonomi går samt om vad envar bolags ledning säger om den (närmaste) framtiden.

Även om det blir mycket makro finner jag detta givande. Förvisso kan man argumentera att bolag såsom Trelleborg, SKF, Boliden m.fl. borde tillhöra ovan lista, men någonstans måste en gräns dras.

Vad säger då ledningen från ovan bolag? Finns några mönster att se?

Läs vidare om detta på Trade Venue. Likt alltid finns inga affiliatelänkar e.d.!

Önskar dig en härlig lillördag!

/Cristofer

1 kommentar:

  1. Jag har ont om ord för den fantastiska vinsten du hjälpte mig att tjäna på bara en vecka med binära optioner. Jag är så ledsen att jag tvivlade i början, jag investerade $200 och tjänade $2 500 på bara en vecka, och fortsatte att investera mer, idag är jag ekonomiskt framgångsrik, kan du kontakta honom via e-post: (tdameritrade077@gmail.com) whatsapp(+447883246472) Jag råder dig att inte tveka. Han är fantastisk.

    SvaraRadera