fredag 19 mars 2021

MER Börspsykologi

Det är nu nästa exakt på dagen som min första bok om börspsykologi – Börspsykologi – så blir du en bättre investerare – såg dagens ljus. Lika hemskt som passande kom den i ett av de mest fascinerande börsfallen vi någonsin har fått erfara. Aldrig tidigare har en nedgång skett så hastigt och aldrig sällan har den efterkommande uppgången varit så snabb. Medan börsen har levt sitt eget liv har världens samhällen i allmänhet, men dess människor i synnerhet, fått lida. Fortsätter att lida. För cirka ett år sedan var det ”en fluga” att gynna sin lokala krögare, bagare e.d. och jag hoppas innerligt att alla fortsätter med det. Jag vill här slå ett extra slag för en mycket god och nära vän – Anders Ölve som driver FineFood i Hammarby Sjöstad. Är du i Stockholm och söker en god lunch tar jag gift på att du inte kommer bli besviken på den lunch som där serveras, eller på de underbara bakverk som där erbjuds. Om du är riktigt snäll kan kocken själv lära dig skillnaden på potatismos och potatispuré. … …

Nåväl – till saken. Att skriva en bok är något många har drömt om och så fortsätter att göra. Mitt råd till alla er: låt det inte stanna där – gör handling av din dröm, dina mål och dina begär. Ty vare sig dina drömmar, önskningar eller mål är något värda om de inte omsätts i handling.

Läs vidare på Trade Venue. Likt alltid finns inga affiliate e.d.

Trevlig helg!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar