onsdag 26 januari 2022

Några självbiografier/böcker om grundare till framstående bolag

Återkommande läsare vet att jag är en bokmal. Alltid har jag en bok igång och ibland två, men det är ytterst sällan. Jag läser brett och blandar såväl skön- som facklitteratur.  Även biografier lockar mig och under åren har många av dessa avverkats. Några som jag idag håller som mer läsvärda än andra är de tre jag presenterar här.

Shoe Dog (Knight, 2016)

Nike har vi alla en sorts relation till, antingen om det är från sportskor till kläder. Kanske hade du märket på dina fotbollsskor som ung, eller tränade i en t-shirt med deras legendariska ”swoosh” tryckt vid bröstet? Kanske känner du igen dem från reklam på såväl TV som när du surfar runt på World Wide Web? De är och syns nästintill överallt och resan hit, där de dels har en enormt stark marknadsposition på sportskor, dels har sponsoravtal med några av världens främsta atleter, är inget annat än tagen från en saga.

Läs vidare på Trade Venue, där jag fortsätter presentera flera böcker som kanske väcker intresse.

Allt gott och fortsätt agera rationellt och klokt!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar