onsdag 22 mars 2023

Release av min bok – Mentala Modeller – för investerare som vill slå aktiemarknaden

 Idag släpps min fjärde börsbok – Mentala Modeller – för investerare som vill slå aktiemarknaden. När jag utannonserade boken i november skrev jag ett lite längre inlägg om dess tillkomst samt framväxt. Vidare har jag även gästat podden Marknaden tidigare i vår och så sent som idag Nordnets Sparpodden, där jag fått berätta lite om de modeller som presenteras.

Boken är den mest krävande jag skrivit, då jag är mycket nära och privat, något som alltid är likt ett tveeggat svärd. Jag hoppas dock att det kommer vara mer uppskattat än avskytt; mer givande än tagande. 

Boken har redan köpts in hos samtliga av Sveriges största bokhandlare, såsom AdlibrisBokusAkademibokhandeln samt Ugglan. Vidare finns den på Amazon. Och självklart finns den i förlagets egen shopOBS: då det är lite lagg mellan olika system kan det på vissa handlare stå ”bevaka/förboka” e.d., men det går att köpa och allt kommer uppdateras under onsdagen. 

Att skriva att jag är stolt över mitt alster kan hos vissa uppfattas som skryt och det är inte min mening att på något sätt framhäva mig själv när jag säger att jag är just stolt över denna bok, likt jag är över mina tidigare. Processen har varit inget annat än berikande och det har även givit mig glädje samt energi, om än att vägen från första stavelsen till den sista inte varit en dans på rosor. Jag är ödmjuk och vet att allt, precis allt, alltid kan göras lite, lite bättre, men när är enough just enough? När är less is more gällande? Var drar man gränsen? Det sägs att en bok egentligen aldrig är klar och det är något jag skriver under på.

Läs hela inlägget på Trade Venue. Jag önskar dig allt gott och en trevlig vecka! TACK. TACK FÖR ALLT!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar