fredag 3 mars 2023

Tid och Yield on Cost för några (investment)bolag i portföljen

 När du näst intill alla av mina innehav har rapporterat och med det kommunicerat utdelningsbesked (vilka först skall röstas om på kommande stämmor) har Avanza uppdaterat sin prognos för mina beräknade, totala utdelningar för 2023. Såklart uppdateras denna dagligen, då det kommer att adderas än fler utdelningar från halvårs- och kvartalsutdelande bolag. I USA är det inte ovanligt att utdelningen kommuniceras relativt nära inpå själva X-dagen. 

Jag har tidigare skrivit, såväl i min årssammanfattning för räkenskapsåret 2022 som under de senaste veckorna, om att jag inte räknar med att de totala utdelningar jag erhåller detta år blir högre än de från 2022. En något starkare svensk krona samt ingen extrautdelning från Sampo är de främsta faktorerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar