tisdag 14 mars 2023

With great powers...

 Jag har aldrig varit frälst av superhjältar. Absolut lekte jag och mina vänner Batman (på tidigt 1990-tal översattes namnet till ”Läderlappen”), Spindelmannen med flera när vi var yngre och inte sällan önskades det maskeradutstyrsel i födelsedagspresent, eller julklapp. Dock kom intresset för alla superhjältar inom såväl Marvel- som Justicesfären inte att bita sig fast. Visst har jag sett ett par av de senaste årens alla filmer på samma tema, men jag är inte ”fast”. Kanske beror det på att jag saknar fantasin, eller för att jag helt enkelt är felgängad. Oavsett förstår jag dess hype, för visst är det ändå något uppskattat för våra hjärnor att kunna drömma sig bort; bli fångna i en alternativ värld eller dylikt. Jag får samma när jag ser filmer och serier, men allra mest när jag läser böcker. Eskapismen är lika uppskattad som viktig, för det är i denna som vi får möjlighet att slappna av och fly verkligheten; släppa alla tankar om jobb, studier et cetera.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en härlig dag tillika vecka!

//Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar