torsdag 16 juli 2020

Mitt bibliotek

Jag vet inte om det är någon algoritm och jag har svårt att se att det är det, likväl ändrar det ej faktum; jag ser fler och fler, såsom Professor Kalkyl och The Dividend Story, som postar om att de läser och detta gör mig mycket glad.

Hos mig är läsning av litteratur, såväl fiktion som fakta, lika essentiellt som eftermiddagsespresson, vilket inte säger så lite. Vad läsning gör med oss – vår hjärna och våra sinnen – är noga undersökt och även om det i många fall saknas signifikanta resultat finner jag dem ändå lika giltiga. Vi blir mindre stressade, mer avslappande, lär oss mer om det som vi läser, stimulerar vår fantasi och med det skapar vi oss också en förmåga att utveckla nuvarande kunskaper med de som vi läser. Detta är bara några få av många positiva faktorer som kommer av läsning.

Själv läser jag mycket och det är inte enbart populärvetenskapliga- och fackböcker, utan jag läser det som jag vill. Jag tar tacksamt emot tips och förslag, men jag är mycket noga med att utgå från vad jag vill läsa, för annars vet jag att läsbehållningen kommer att bli mindre tillfredsställande.

“A room without books is like a body without a soul.”


Läs vidare på Trade Venue, då ovan enbart är ett kort utdrag.
Må väl!
/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar