onsdag 1 december 2021

The greatest investment

 Ingen är immun mot sig själv. Det är en lärdom jag ofta gör och ju äldre jag blivit, desto mer ödmjuk har jag dels blivit till att erkänna det, dels inse att jag kommer fortsätta trampa snett och gå på mentala minor. Bara för att jag har skrivit två böcker om (börs)psykologi och har en tredje bok om investeringar, mindset, viktiga frågor att ställa sig med mera betyder inte detta att jag tror mig sitta i ett sorts elfenbenstorn, eller att jag på något mystiskt sätt sitter på facit till precis alla frågor. Tvärtom drar jag lika stor risk som du och alla andra att drabbas av alla de fallgropar människan ständigt utsätts för. Med det sagt har jag, och du som har valt att verkligen investera i samt lära känna dig själv, större sannolikhet att undvika många. Och det är en vinst. Tänk om du kan ta bort 25 procent av alla de fallgropar du hittills begått, eller som du potentiellt skulle riskeras att drabbas av, är det en enorm vinst.

Läs vidare på Trade Venue och håll ut, ty det är bara tre veckor kvar till tomten kommer.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar