torsdag 17 februari 2022

Kennedymodellen

 Innan vi ger oss an Kennedy och hans modell vill jag passa på att säga att NU ÄNTLIGEN har det sjätte trycket av min första bok, Börspsykologi – så blir du en bättre investerare, anlänt och finns ”där böcker finns”. Boken sålde slut under julledigheterna och då det råder diverse flaskhalsar och produktionsstörningar har det tagit längre tid än annars att trycka nya upplagor. Som sagt finner du boken där böcker finns, såsom i förlagets shop och adlibris. Just nu kör även PUG (mitt förlag) en REA!

 

Det finns många mentala modeller att applicera i såväl livet i dess allmänhet som i det mer investerarfokuserade sådana i synnerhet. Jag upplever mig tämligen god med att använda mig av min verktygslåda och har såväl en hammare som en såg – allt beroende på vad det är för utmaning jag ställs inför. Mentala modeller hjälper mig att se saker från olika perspektiv. De hjälper mig även att se vad som ska prioriteras, hur X ska struktureras och vad som är viktigt och vad som i sammanhanget är tämligen irrelevant (men som ändå tycks ta dyrbar tanke- och energikraft).

Läs vidare på Trade Venue. Då det enbart återstår ca 24 innan vi kan ta helg vill jag på förhand önska dig en god sådan!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar