onsdag 18 maj 2022

To Pixar and Beyond

 Jag kommer ihåg när mina vänner och jag för första gången gick på bio själva. Året var 1995 och filmen var Toy Story – en film som jag då fann mycket, mycket bra och som jag än idag betraktar som en av de absolut bästa animerade filmerna. Kanske är jag påverkad av hela bioupplevelsen och allt som kom till med att gå själva till att vi hade mycket roligt såväl innan som efter?

Säkert är filmen ingen nyhet för någon och ej heller företaget bakom filmen – Pixar. Idag är bolaget synonymt med berättelser av världsklass och animationerna håller sällan lägre nivå, tvärtom. Kvalitén har alltid funnits där och ett bevis på det står att finna redan 1984, dvs. elva år innan vi fick lyckan att uppleva Woody, Buzz, Rex och övriga leksaker från Toy Story.

Läs vidare på Trade Venue - platsen där inga affiliates e.d. förekommer!

Mvh

Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar