lördag 10 september 2022

Om året, innehav och kommande tid(er)

 Jag vet att jag inget vet. Jag är ödmjuk och vet att saker och ting kan – och kommer att – hända. Jag fokuserar på det jag kan kontrollera, nämligen hur jag förhåller mig till mig själv och att ständigt se till att arbeta för att få in mer pengar att investera för. Jag fortsätter även att läsa på om samt analysera bolag, såväl de jag redan äger som de som eventuellt kan göra övriga i portföljen sällskap. Det är ett maratonlopp och för att mäkta med det krävs inte så lite. Har jag vad som krävs? Hittills har jag haft det, men kommer det hålla även i morgon, nästa vecka, nästa månad, år et cetera? Jag vet inte, men förbereder mig så gott jag kan på att överleva.

Jag investerar för att skapa och sätta mig i en situation där jag äger min tid. Jag siktar inte på FIRE och som jag vid ett flertal tillfällen återkommit till älskar jag mitt jobb och min nuvarande livssituation. Emellertid vet jag att vad som gäller idag inte nödvändigtvis gäller i morgon. Således ser jag till att skapa mig alternativ, trygghet och ro. Därtill ger allt kring investerarlivet mycket kunskapsanskaffande och kanske är det just det jag finner mest givande med att vara en nettoköpare år in och år ut(?). Det – och utdelningarna.

Läs vidare på Trade Venue. Jag hoppas att du får en härlig helg och att du gör det som just DU vill - inte vad andra vill.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar