fredag 9 juni 2023

Avanza – en sminkad gris?

 Du känner säkert igen uttrycket om att sminka en gris, med vilket menas att avsändaren försöker att få något föga tilltalande att framstå som dess antonym, det vill säga tilltalande. Jag bedömer uttrycket just nu vara passande och högst adekvat för Avanza och dess dysfunktionella hemsida tillika app. 

Jag har varit kund på Avanza sedan 2014 och har för det mesta enbart gott att säga om dem. Absolut har jag full förståelse för att det ibland kan bli tekniska komplikationer, eller andra, tillfälliga brister. Det är precis som på mitt (och säkert ditt) jobb, i min (och säkert din) vardag med mera – shit happens. Emellertid finns det, ja – tro det eller ej, olika grader av skit och den som just nu tycks finnas på Avanza är den absolut sämsta och värsta. 

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god och avkopplande fredag tillika helg!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar