onsdag 28 juni 2023

Hallå! Hallå?! Följ mig och ha en chans att vinna X

 Det är ett par dagar sedan midsommar och vi är nog många som avnjöt såväl en som två sillbitar och kanske gäller även det den hos många obligatoriska nubben. Vi är nog också många som passade på att äta ett par jordgubbar, högst sannolikhet med vispad grädde till, och dansade kring fallossymbolen framför övriga. Jag hoppas innerligt att du, dina nära och kära och alla däremellan hade en underbar midsommar där du varit såväl fysiskt som psykiskt närvarande.

Idén till detta inlägg fick jag för länge sedan, men det var efter en diskussion under nämnda högtid med en relativt… ytlig person som ville visa och berätta för alla och envar om hens stora följarskara som jag idag satte mig för att skriva ned lite reflektioner. 

Det kommer säkert vara en eller två som känner sig träffade; utsatta; kränkta(?) – om så är fallet finns ett kränkhetsformulär att ta del av här. Det kommer säkert vara några som tycker det jag skriver är fel, konstigt och extremt långsökt samt att jag inte förstår något om vad det egentligen handlar om. Beträffande förstnämnda behöver du inte vara orolig, för jag har ingen specifik ”profil” i siktet, utan faktum är att det var för cirka 6–12 månader(!) sedan jag noterade på en annan, främst inte Twitter, social medieplattform att det var många inlägg i stil med ”Följ mig och konto X, Y och Z och ha chans att vinna ett Playstation 5” e.d. (det fanns chans att vinna allt från ett PS5 via en tubsocka till bitcoins). Skadad av savannismen som jag är, men också av psykologi, gjorde jag en mental illustration om samma beteende, men i en tid då den digitala och virtuella världen inte fanns tillgänglig.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god och avkopplande dag.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar