söndag 11 juni 2023

Brunello Cucinelli - The Dream of Solomeo

 För de som mot förmodan följer mig på Twitter kvittrade jag i torsdags, den 9 juni, en bild på en bok (fysisk utgåva) jag länge letat efter och en jag än mer velat läsa efter min goda vän Professor Kalqyl lyft fram den som läsvärd och givande. Boken är skriven av Brunello Cucinelli, grundaren till bolaget bakom lyxvarumärket med samma namn. Varför jag velat läsa nämnda bok är för att Cucinelli har gjort det till sin uppgift att arbeta och verka för en mer humanistisk värld, en där filosofi, konst, vetenskap med mera är i centrum och där människor mer finns där och till för varandra än vice versa. Absolut låter det utopiskt och inte så lite ”PK”, men han tycks vara en av de få som gör verkstad av snacket. 

Läs vidare på Trade Venue.

Det är söndag och jag hoppas du haft en god och avkopplande helg. Vidare önskar jag dig en god vecka.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar