måndag 5 juni 2023

Ny milstolpe

Det är inte ofta jag skriver om diverse milstolpar och anledningen till detta är dels att jag i och med böckerna blivit, förstå mig rätt, offentlig, dels att allt som berör ekonomiska milstolpar är flyktigt á ”This Too Shall Pass”. Vidare är jag av den stoiska uppfattningen att till syvende och sist är pengar, portföljsutveckling et cetera inte vad det handlar om när allt kommer omkring. 

Jag har tidigare skrivit att jag är dålig på att fira. Varför vet jag inte, men det känns alltid så förgängligt. Förstår mig rätt, men kan jag ha en härlig dag bestående av såväl brädspel med nära och kära (där jag vinner), en cykeltur, bokläsning i solen samt lite skrivande är det minst lika mycket anledning till att fira. Passande nog är detta vad min måndag har bestått av och kan det dessutom ackompanjeras till en ny (miljon)milstolpe på Avanza så blir saken helt plötsligt en annan. 

Läs vidare på Trade Venue. 

Juni, sol... snart semester och jag önskar dig, på förhand, en god sådan.

/Cristofer

2 kommentarer:

  1. Hej Cristofer. Stort grattis till den nya (miljon)milstolpen. Det glädjer mig att det går bra för dig. Fortsatt lycka framöver med framtida mål.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Slimis och tack!

      Likt du är glad för mig är jag detsamma för dig. Även om jag läser att hälsan ännu ej är hundra procent gläds jag med dina framgångsrika swingtrades. Vem behöver ett jobb med dessa resultat? ;)

      Jag hoppas också du anser dig ha fått en, om inte fullt ut, så åtminstone acceptabel ursäkt och förklaring från din tidigare (s***t)arbetsgivare.

      Allt gott till såväl dig som familjen och.... "For the horde!".

      //Cristofer

      Radera