söndag 8 september 2019

Uppdatering om min kommande bok



Tempus fugit. Jag har skrivet det förr, men det ändrar inte det faktum att det är för alltid gällande. Det känns som att det var igår som jag fick nöjet att berätta om att jag var med bok och förlag, men det var det inte. Det har nu gått över tre månader och självklart väcks frågan – vad händer?
Faktum är att det är mycket som händer och tro mig när jag skriver det; jag vill berätta allt och släppa boken nu, men är det något som jag har fått lära mig om denna bransch är det att allt har sin gilla gång. Emellertid finns det vissa delar som jag kan berätta.

Manuset har fått läsas av flera insatta, högt respekterade och erkända investerare, som då och då syns på löpsedlar och i andra medieformat, och dessa har sedan kommit med mycket, mycket positiva utlåtanden. Faktum är att jag aldrig i min vildaste fantasi ens hade vågat att föreställa mig allt som de har sagt.

"[...] ”Börspsykologi – så blir du en bättre investerare”[...]"

Detta har såklart enbart skapat en mersmak hos mig att se till att denna bok verkligen blir så bra som den bara kan bli och att den kommer att kunna hjälpa så många läsare/investerare som möjligt.
Titeln är nu spikad och såväl förlaget som jag blev mycket nöjd med den: ”Börspsykologi – så blir du en bättre investerare”. Just nu hålls omslaget på att skapas och när det är klart hoppas jag att kunna visa det för er.

Kommande tid, oktober-december, kommer det att vara en ”hektiskt” och ”kritisk” sådan, då förlaget och jag kommer att sitta med det sista och mer finstilta. Detta kommer att göra att min tid för att skriva blogginlägg minskas, men jag hoppas kunna hålla en någorlunda bra inläggskvot givet att jag har något som jag dels vill skriva om, dels kommunicera och berätta om.

Boken är planerad att släppas under tidig vår 2020 och den bör finnas tillgänglig att förbokas kring jultiderna, om allt går som det skall. Således kan det vara en fin julklapp att ge sig själv, eller andra!

Självklart kommer jag ha en realesefest och information om denna kommer att basuneras ut så fort släppdatum är spikat och självklart är du varmt välkommen!

 

8 kommentarer:

  1. Du har alltså bjudit in hela internet på fest? Motala är ju i och för sig vana vid stora arrangemang (Vätternrundan), men ändå... :-)

    Skämt åsido: Kul att det går framåt (så sakteliga)! Lycka till med de sista stegen.

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Egon och tack för denna mycket härliga kommentar!

      Motala är en världsmetropol som inte finns att finna någon annanstans. Här finns allt, precis allt!

      Nävars - det kan mycket väl bli att festen blir i Stockholm, men en sorts "inofficiell" kommer absolut att ske i Motala och självklart är du varmt välkommen!

      Önskar dig allt gott!

      /Sofokles

      Radera
  2. Riktigt kul att läsa och det ska bli spännande att både se omslaget och få tillgodogöra sig innehållet.

    Mvh // PP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej PP och tack för den härliga entusiasm som du sprider!

      Önskar dig en avkopplande söndag.

      /Sofokles

      Radera
  3. Roligt och ska bli spännande att läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Utlandsutdelaren och tack!

      Den har varit mycket spärrande att skriva och jag upplever att jag har utvecklats än mer och jag hoppas att detta även kommer att gälla läsarna.

      Investera lugnt!

      /Sofokles

      Radera
  4. Vad kul, ser så mycket framemot att läsa din bok :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej TDS och tusen tack för din härliga kommentar!

      Följer dagligen din blogg och finner den mycket inspirerande!

      Se nu till att ta en slapp söndagsafton.

      /Sofokles

      Radera