fredag 14 februari 2020

Intervju med mannen som kan snacka

Idag publiceras den sista intervju för denna intervjurunda, men oroa dig icke - likt Skavlan och På spåret kommer med hösten kommer även intervjuerna att komma. Idag är det en mycket uppskattad profil som ställs mot den (ö)kända väggen och det var för mig ett mycket givande samtal. Hela intervjun finns på Trade Venue. Nedan är ett utdrag.

En profil som hävdar att denne mest snackar goja men sällan är det detta som framkommer. Allt från brödbak, hamburgaretillagning till spel och annat brukar postas av denne, men främst är det ekonomi som diskuteras. Tidigare drev Twitters papegoja en blogg, men sedan en tid tillbaka har allas vår piratfågel valt att ha den vilandes. Således är det lite extra intressant att få denna möjlighet att ställa SnackarGoja mot väggen.
Tack, kära vän, för att du ställer upp. Jag tror att de flesta vet lite om dig, men säkert finns här många nya läsare. Således undrar jag om du kan berätta lite om dig själv? Ålder, yrke, utbildning, familj, studier, intressen et cetera?
Kul att få vara med!
Det allra viktigaste är MiniGojan, hon är min familj och det viktigaste jag har, vilket jag tror lyser igenom ganska ofta i mitt Twitterflöde! Men om vi ska gå in mer på mig så jag är en bit över trettio och är i grunden utbildad ingenjör. Jag har jobbat ett tag nu och de senaste fem åren har jag varit inriktad på projektledning. Tidigare var jag verksam inom Automotive, men jag har ganska nyligen bytt bransch och är nu projektledare inom IT på ett stort internationellt bolag. 
Utöver aktier och finans i allmänhet, som är mitt största intresse, gillar jag naturen. Att ta en promenad i skogen, eller en dagstur med picknick eller att man slår upp ett litet dagläger. Har också ett stort intresse för datorer och främst spel, men det blir mer och mer sällan jag faktiskt har tid att spela, eller iaf prioriterar tiden till det. Det blir lätt en massa annat som går före, som tex Twitter! Sen som du också skriver så bakar jag ganska mycket också, men det är något som går i vågor. Är nöjd över att ha skapat hashtaggen #bakadkrona back in the days, det är kul att få fler att våga baka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar