fredag 21 februari 2020

Market Makers & uppdatering om min kommande bok

Ännu en fredag och vilken fredag! Idag skriver jag om mitt deltagande i podden "Market Makers" samt kommer samtliga av de sju utlåtandena till boken att presenteras. Allt står att läsa på Trade Venue och nedan är ett litet utdrag.

Igår, torsdagen den 20 februari, släpptes det senaste avsnittet av en av mina favoritpoddar -  "Market Makers", vilket inte är någon "nyhet", då detta är legio envar torsdag. Emellertid är det för mig lite extra roligt den här gången, för att i detta avsnitt är jag med och diskuterar börsspykologi och min kommande bok om ämnet. Detta är första gången som jag är med i en podd, men någon gång skall vara den första och även om såväl östgötskan som den dåliga engelskan gör sig tillkänna tycker jag att det blev bra. Jag är jag, du är du. Vi är alla olika och detta är något som alltid tål att repeteras.
Fabian och Niklas, som driver podden, är mycket trevliga, enkla, professionella och uppskattade att ha och göra med. Därtill är de extremt trevliga och jag känner att detta är två personer jag kommer fortsätta ha en bra och givande kontakt med.
podden diskuterar vi allt från antikens Rom och min tidigare bok - Gaius Marius: Roms Tredje Grundare - Novus Homo - till min kommande bok om börspsykologi, som släpps onsdagen den 25/3. Du kan redan nu boka/bevaka den på Adlibris och Bokus och gör du det kommer du få ett mail/meddelande när den har kommit in i lager och är redo att skickas.
Allt gott och må helgen bli dig god!
/Sofokles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar