fredag 7 februari 2020

Intervju med professorn

Fredagar... få saker slår den känslan och jag tror detsamma gäller även om du har "stämplat ut" från löneslaveriet/ekorrhjulet. Idag publiceras den näst sista intervju för denna runda och mot väggen står "professorn". Nedan är ett utdrag från hela intervjun, som finns att läsa på Trade Venue.

“Stockpicking is both an art & a science, but too much of either is a dangerous thing.” Detta är kloka ord och sägs vara myntat av den legendariska Peter Lynch. Oavsett vem som var först med uttalandet kvarstår faktum om betydelsens relevans. En profil som har det som beskrivning på sin twitter är Professor Kalkyl, som sedan 2017 finns på twitter och vars blogg började anno 2019. Med bolag såsom ChemoMetec, Insplorion, Match Group, Evolution Gaming med flera sitter han beredd att ta sig an Mr. MArket detta räkenskapsår. Självklart har intresset hos mig, och säker många andra av hans cirka 8500 följare, vuxit.

Tack att du ställer upp, “professorn”. Jag tänkte börja med att fråga om du kan berätta lite om dig själv, såsom ålder, utbildning, arbete, fritidsintressen et cetera?
För att ändå spara lite på mystiken ska jag hålla det om privatlivet kort. Men jag jobbar som hantverkare i en mindre stad på västkusten och är född samma år som Oasis släppte “..Morning Glory”, alltså 1995. Yrket och åldern är det som förvånat folk mest på Twitter. Alltså att jag inte studerat ekonomi på universitet och sådär, vilket är lite kul. Andra intressen jag har är: min flickvän (om hon får räknas som ett intresse, jag är inte helt säker), film, musik, böcker, kaffe & träning, som innefattar gym och löpning. 


Trevlig helg!
/Sofokles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar