fredag 23 december 2022

Svenska maträtter – topp 7. Den sanna, korrekta listan(?).

 Låt mig direkt börja med att skriva att detta inlägg knappt har någonting att göra med bolag och aktier. Förvisso kommer flera bolag, såsom Cloetta, att komma till läsarens tanke, men från min sida är allt implicit skildrat. Jag skriver det en gång till: detta inlägg är mer att betrakta som ett larvigt  tramsinlägg och ingen tid skall avsättas för läsning om det enbart är aktier/bolag som du, kära läsare, är intresserad av.  Jag skrev tidigare i veckan ett inlägg med dels en julhälsning, dels lite om portföljen och utdelningar.

Idén till uppslaget fick jag idag då jag hade en trevlig fika med ett par bekanta, som likt jag älskar matlagning och att testa nya recept men även komponera egna. En av dem, låt oss kall honom Per, är också vida berest. Att vara bort från Svea Rike har både sin för- och nackdelar och en av dem är den oönskade avhållsamheten från vissa svenska maträtter som jag tror många definierar som Klassiker med ett stort K.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en avkopplande och lugn jul!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar