fredag 2 december 2022

Att skapa sig en fästning

 Jag vågar utgå från att samtliga som läser de här orden är här för att de delar samma intresse för ekonomi likt jag. Delas gör också viljan att skapa sig en stark, robust ekonomi vars syfte dels är att skapa en guldkant på tillvaron, dels verka som ett skydd för om/när skiten träffar fläkten. Oavsett är det som vi håller på med detsamma som att bygga en fästning – ett citadell. Skillnaden mellan den bild som målas upp i huvudet när sistnämnda nämns och den mer monetära som det de facto handlar om är förvisso stor, likväl är bådas syfte detsamma.

Jag började mitt bygge för länge sedan och har årligen fått se och uppleva hur sten efter sten lagts på varandra. Jag har fått se hur vallgravens djup blivit än djupare och jag har fått uppleva hur murarna höjs blir än högre. I år har även skyddstornen börjat ta form. Ännu kvarstår delar av bygget, men jag skulle redan nu kunna bosätta mig där. Emellertid vill jag veta att jag har skydd från såväl land- som havsattacker, för att inte förglömma de från skyn. Vidare vill jag ha det varmt och skönt under vintertid, men mer svalt och avkylande under sommartid. Jag vill ha ett utbud av allt från te via Pepsi Max till champagne och samma ska gälla maten, med allt från yoghurt och müsli via wallenbergare till hummer.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en härlig, avkopplande andra adventshelg!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar