måndag 18 november 2019

Emigration & utlåtanden om min kommande bok


Efter cirka 5 år på denna plats har det nu kommit till en punkt då ett erbjudande om emigration har nått mig. Ty, som ett brev från Karl-Oscar och Kristina har jag blivit kontaktad av Trade Venue om att börja blogga på deras portal. Jag har tidigare läst när andra bloggare har tagit sitt bagage och begett sig dit och hur dessa har fått lite ”kritik” för att de ”säljer sig”. Hos mig är beslutet om flytt inte fattat på ekonomiska grunder, utan på det faktum att Trade Venue har kommit att utvecklas och bli en mer heltäckande och fungerande site. Därtill upplever jag processen vara smidig och tacksam för båda parter.

Min ambition har aldrig varit att skiva nonsensinlägg i syfte att få höga läsarsiffror, utan fokus har alltid varit att skriva ”när jag har något att skriva”. Detta kommer inte ändras och jag kommer att hålla mig, likt seden bjuder, till 1-3 inlägg/veckan, där det mest troliga kommer att vara någonstans mitt emellan (på ren svenska; två).

Denna blogg kommer inte att stängas ned, utan kommer att leva kvar, om än i en status av koma. Jag har för många kära och underbara minnen här för att stänga den. Det är via denna blogg som jag har lärt känna mycket trevliga, ja underbara, människor och lärt mig både det ena och det andra. Det är via denna blogg som jag har lärt mig näst intill allt som jag idag kan om börs och investeringar och det är här jag har mötts av stöd, förståelse och uppmuntran. Du, som både har läst och kommenterat, har varit en viktig del i detta och jag hoppas att du fortsätter att läsa då inläggen kommer att vara av samma sort, om än publicerade på en annan portal. 

Jag ser Trade Venues erbjudande som ett ”bevis” på att mina texter är uppskattade och det om något är just sådant som får mig att fortsätta vilja driva min utveckling framåt. Jag hoppas att du är glad för min skull och är villig att fortsätta följa mig såväl på bloggen som på Twitter. Jag lovar att fortsätta likt tidigare och snart vankas även nya information om status på min kommande bok och då jag ändå nämner den så… Ja, jag bjuder på tre utlåtanden av de profiler som har fått läsa. Utöver dessa finns ett par till som jag ämnar återkomma om.

När samtliga av utlåtandena kom in fick jag rysningar. Att ha blivit läst av stora profiler likt nedan herrar och mötas av sådana utlåtanden är för mig obeskrivbart. För en utomstående  förstår jag att det kan vara svårt att sätta sig in i situationen och det är lika svårt för mig som är i den att beskriva den. Dock kan jag intyga att känslan är inget annat än behaglig.

”Börspsykologi är ett viktigt ämne och jag brukar säga att det svåraste är att ha karaktären att följa Warren Buffetts enkla principer när det gäller att investera i aktier. Cristofer bok är ett bra bidrag till ämnet komplexitet” (Per Håkan Börjesson, VD för Investment Ab Spiltan)

Börspsykologi - Så blir du en bättre investerare är ett viktigt bidrag för investerare och traders oavsett om du är nybörjare eller erfaren. Att ha självkännedom och koll på de psykologiska fallgroparna är nödvändigt för att vara långsiktigt lönsam på börsen. Detta är således ett ämne som många förbiser” (Erik Hansén, Senior Market Analyst på IG)

”Givande och intressant!” (Mats Qviberg, Ordförande i Öresund)

Med dessa ord önskar jag er all välgång och hoppas på att vi fortsätter att ses 1-3 gånger i veckan! Mitt första inlägg på Trade Venue kommer att publiceras på onsdag, den 20/11, och jag kommer även att länka till det från denna blogg, då det är lätt att gå vilse i bloggosfärens djungel.

6 kommentarer:

  1. Välkommen till TradeVenue och jag ser fram emot boken. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej numera kära kollega!

      Tusen tack för välkomnandet. Sparar vi drinken till releasefesten? ;)

      Allt gott!

      /Sofokles

      Radera
  2. Hur mycket betalt får du för att skriva på Tradevenue?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym,

      Om det vore för pengar skulle jag ej blogga (som jag skriver i mitt inlägg). Även om jag inte har några problem att vara 100 % transparent får jag inte ypa något om innehållet i kontraktet, vilket gäller alla som bloggar på/för TV.

      Är således ledsen, men kan garantera dig att jag icke gör detta för pengar, för då hade jag, som sagt, lagt ned för mycket länge sedan.

      Önskar dig allt gott!

      /Sofokles

      Radera
  3. Hej!

    Stort grattis till såväl flytten till TV som de fantastiska utlåtanden på boken!

    Gällande TV: Jag är verkligen glad för din skull, du förtjänar det bästa och jag kommer absolut att läsa varenda ord du skriver :)

    Gällande boken: Jag ser verkligen så mycket framemot att läsa den!

    Ha det toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej TDS och tusen tack för återkommande besök tillika kommentarer!

      Dina ord värmer och jag blir verkligen glad tillika trygg av att veta att du, och många andra, är lika peppade som jag =)

      Önskar dig allt gott!

      /Sofokles

      Radera