fredag 29 november 2019

En fundamental intervju

Detta är ett utdrag från dagen publicering på min nya vistelseort - Trade Venue. Du hittar hela intervju på denna länk.

Den sjätte januari 2017 intervjuade jag Magnus Andersson, som dels skriver på Fundamentalanalys, dels på Tradingportalen. Sedan dess har, för den med matematiska gener, cirka 2 år passerat och jag fann det intressant att ta reda på hur situationen är för denne mycket omtalade och duktiga investerare. Således kommer här en uppföljning på mannen som mer eller mindre associeras med sina lyckade investeringar i Apple och Evolution Gaming, för att nämna några.
Tack Magnus att du ånyo tar dig tid att ställa upp på en intervju. Det har gått cirka två år sedan vår senaste ordväxling och sedan dess har jag följt dig med intresse. Apple, LVMH, Evolution Gaming, Hernö med flera har verkligen fortsatt sin kursuppgång och jag antar att du känner dig nöjd tillika stolt över din analysförmåga(?).
Jag är absolut nöjd med utvecklingen det senaste året för de aktierna, men samtidigt så finns det ju andra bolag som har gått sämre på börsen, framför allt Aspire Global, som jag äger. Evolution Gaming och LVMH är mina utan konkurrens största innehav idag och jag misstänker att det kommer att förbli så de närmaste åren, eftersom bolagen levererar helt enastående sedan länge. 
Läs hela intervjun på denna länk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar