fredag 4 september 2020

Med stort ansvar kommer stor makt - investera!

 Till tonerna av Metallicas senaste album med San Francisco Orchestra sitter jag och reflekterar, likt så ofta är fallet. Vi som investerar har flera gånger fått se bilden och läst citatet om att det ”… idag sitter en man i skuggan av ett träd, för denna var klok nog att så och vattna dess frö för längesedan”.

Detta tankesätt kan – och ska – appliceras på mer än bara det ekonomiska planet. Har du sått ditt träd gällande förvärvande av kunskap? Av att skapa möjlighet att uppleva nöje, eskapism et cetera?

Jag älskar att lära mig och att utvecklas. Jag älskar känslan av att känna hur ansträngning leder till resultat; hur insats leder till avkastning. Att läsa, memorera, lära sig och införliva gör att kunskap lagras och denna ligger sedan till grund för en annan/ny sådan, vilket således betyder att kunskap ackumuleras.

Att läsa, se TED Talks, videor på Youtube, lyssna på poddar… allt detta ger kunskap och genom att variera tränar du olika sinnen. Således tränar du hjärnan att ständigt vara observant; ständigt beredd att se, lyssna, känna och av detta lära.

Det går inte fort och det kräver sin insats. Det kräver att du bereder samt tar dig tid och sedan exekverar. Det handlar om bestämdhet, övertygelse, ihärdighet och vilja. Har du dessa kommer du att lyckas. Om det är jag hundra procent övertygad.

Läs vidare på Trade Venue och likt de senaste femtioelva gångerna är den självklart fri från affiliate e.d.

Trevlig helg!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar