fredag 30 augusti 2024

Återbesök i Cardinal Health

 Jag har börjat gå tillbaka och tittat på några av de bolag som jag skrev om för över 5 år sedan. Bland annat har jag tittat på Cardinal Health (CAH), som jag skrev om i april 2019. Anledningen är dels att se hur det har gått, dels väcktes intresset för bolaget ännu en gång efter att jag såg dokumentären The Crime of Century förra veckan. 

Jag tror vi är flera som på ett eller ett annat sätt har hört talas om Purdue Pharma, bolaget bakom olika opioder i allmänhet, men OxyContin i synnerhet. Det finns såväl böcker, såsom Smärtans Imperium (läsvärd), som tv-serier, såsom Dopesick samt Painkiller, om ämnet samt bolaget. Skall du se någon av dessa serier är det inte någon fråga om vilken att välja, då Dopesick är mycket, mycket bättre än Netflix försök att kopiera hulus lyckade serie.  

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig allt gott och en trevlig helg.

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar