torsdag 1 augusti 2024

Games Workshop – en årsrapport som lämnar allt annat än en besk eftersmak

 Tiden går… är nog ett av världens mest klichéartade uttryck som vi människor brukar. Det och ”vad skönt det ska bli med helg” tillika ”hur var helgen? Gjorde du något speciellt?”. Kanske kan ”vad ska vi äta ikväll?” ges en plats, men det överlåter jag till den spanska inkvisitionen att avgöra. Oavsett huruvida det är ett slitet uttryck eller inte är det ett faktum att det gått mer eller mindre exakt sex månader sedan jag behandlade Games Workshop och dess rapport för den första halvan av bolagets brutna räkenskapsår. I tisdags, närmare bestämt den 29 juli, släpptes årsrapporten

Nämnda hade föregåtts av en omvänd vinstvarning, vilken jag kort redogjorde för. I och med denna var jag inställd på att det skulle bli vinsthemtagningar på rapportdagen, men där jag gick bet. Kanske var det för att rapporten var mycket, mycket stark, eller för att någon förvaltare glömt att göra ett hastigt inhopp från sin semester? Oavsett steg aktien drygt 2,5 % på rapportdagen.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en trevlig eftermiddag samt kväll!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar