lördag 24 augusti 2024

Placera Media lägg ned – tack för dessa år.

Jag hade inte tänk att skriva ett inlägg om att Avanza har beslutat om att lägga ned Placera Media, dotterbolaget som står bakom det redaktionella innehållet på Placera som ges i såväl skrift som ljud – den av många uppskattade Placerapodden, men också den minst lika uppskattade tidningen Börsveckan. 

Jag var rädd för att det skulle ses som att jag försöker vinna sympatipoäng eller dylikt från de som hittar till och läser denna blogg. Emellertid tänkte jag om, för är det inte typiskt svensk om något att tänka och tycka, men sedan hålla käft och möjligtvis knyta näven i byxfickan? Kanske förmår man sig att trycka ”gilla” på ett inlägg, eller skriva en kommentar såsom ”tråkigt” eller dylikt, men därefter tar det ofta slut. 

Läs vidare på Trade Venue. Trevlig lördag tillönskas.

/Cristofer

4 kommentarer:

  1. Inte kul. Jag har Börsveckan hem i lådan. På lördag kollar jag nätupplagan. Fått en del bra investeringsuppslag genom åren. Läser alltid när man gör en genomgång av våra investmentbolag. Placera är alltid intressant att följa. Kommer att sakna lördagsförmiddagen när Börsveckan kollas.
    MvH Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lars och tack för dessa återkommande besök och kommentarer.

      Jag kan enbart hålla med dig och likt du uppskattar jag att envar lördag läsa såväl välskrivna krönikor som intressanta analyser av bolag som det inte alltid syns och hörs om i andra medier, såsom Dagens Industri.

      Allt gott!
      /Cristofer

      Radera
  2. Otroligt tråkigt och dåligt av Avanza. Har som du mailat angående detta. Riktigt irriterad över denna nyhet, tycker både Placerapodden och Börsveckan varit suveräna. Gillade det enkla men fullt tillräckliga formatet på tidningen och föredrar sådan layout alla gånger framför överdesignade tidningar. Utan den trevliga Placerapodden vet jag inte riktigt hur jag ska fylla tomrummet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kalkyl och tack.

      Jag stämmer in i den kör du sjunger i! Jag blir också glad av att ta del av att även du har mailat Avanza. Det är viktigt att göra sin röst hörd och inte låta allt gå obemärkt förbi.

      Vi hoppas att de på ett eller ett annat sätt återuppstår likt en fågel Fenix.

      Mvh
      Cristofer

      Radera