onsdag 14 augusti 2024

Vem eller vilka inspireras du av?

I flera poddar och intervjuer tenderar frågan ”vem eller vilka inspireras du av” vara med. Ofta är svaren kända investerare, såsom Warren Buffett, Charlie Munger, Peter Lynch med flera de som ges, men ibland kan även profiler verksamma på sociala medier yppas. Jag hämtar inspiration från samtliga av de som nämns, men är det några som verkligen inspirerar mig är det ”the avarage Joe”. 

Jag imponeras, respekterar och inspireras av alla de män och kvinnor som varje dag tar sig upp och beger sig till jobbet. De som efter att arbetstimmarna är klara axlar rollen som tränare för sina barns sporter, eller är ideellt verksamma i något annat, såsom en förening eller är utropare för veckans bingo. Jag inspireras av de föräldrar som förutom att fokusera på sig själva, även ger sina barn allt, precis och verkligen allt. Veckoaktiviteter, sporter, utflykter, matlagning, packa gympaväskor och så vidare och i allt detta även klara av att spara ett par hundra- eller till och med tusenlappar.

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en god lillördag!

/Cristofer 

2 kommentarer:

  1. När det gäller aktier är det Burton Malkiel och Munger, och egentligen inga andra. Sedan kan man tycka att vardagslivet bjuder på många hjältar. Fast egentligen inte så mycket jag blir inspirerad av.
    Mvh Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lars och tack för såväl besök som kommentar.

      M&M - passande ;)

      Allt gott,
      Cristofer

      Radera