fredag 23 augusti 2024

Xact Sverige felaktiga utdelningsdata på Avanza (förhoppningsvis) snart justerat + ADM PLC

 För cirka 1,5 veckor sedan twittrade jag om att jag nyss hade varit i kontakt med Avanza gällande att de inte har alla tillgängliga utdelningsdata för EFT:n Xact Sverige. Det saknas just nu utdelningar för åren 2009, 2012, 2014, 2015 samt 2018 (dessa kan du finna på denna länk och sedan navigera dig genom årtal för årtal längs ned på sidan/länken). Avanza svarade att det låg hos deras leverantör, men att man skulle skicka frågan vidare. Obstinat och i många fall (alltid?) ettrig som jag kan vara samt bli, bestämde jag mig för att inte släppa detta. 

Således skickade jag ett nytt meddelande till Avanza under tisdagen, den 20 augusti. Jag fick mer eller mindre samma upplysning då och svarade snabbt att de med fördel kunde ligga på leverantören för att på det sättet visa att det är ett ärende som inte kan, eller ska, få ”försvinna i höstacken med ärenden”.

Det tycktes ha gjort susen, för dagen efter, närmare bestämt onsdagen den 21 augusti, skickade Avanza ett meddelande där de skrev: ”Gällande ovan [min fråga/utdelningar som saknas] har vi nu fått återkoppling från Morningstar och dom undersöker saken närmare med deras ’database team’, dom kommer återkoppla efter det.”

Läs vidare på Trade Venue. Jag önskar dig en trevlig helg!

/Cristofer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar